СОЦІАЛЬНА СМІЛИВІСТЬ ЯК ЧИННИК ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТСТВА ДО ТЬЮТОРСТВА ЩОДО СТУДЕНТІВ З ІНВАЛІДНІСТЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/praprv.v1i18.272

Ключові слова:

тьюторство, психологічна готовність, соціальна сміливість, студенти з інвалідністю

Анотація

У статті подано результати дослідження психологічної готовності до тьюторства умовно здорових студентів щодо студентів з інвалідністю. У роботі психологічна готовність до тьюторства розуміється як сукупність індивідуальних характеристик, що забезпечують ефективне включення індивіда до діяльності. Структура психологічної готовності до складних видів діяльності представлена як цілісний феномен взаємодії мотиваційного, пізнавальної, емоційної та вольової складових, наповнених особистісними характеристиками та показниками. В якості однієї з індивідуальних характеристик студентів була взята соціальна сміливість, що проявляється в соціальному середовище.

          У дослідженні прийняли участь 68 студентів другого курсу різних факультетів Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова. У результаті дослідження встановлено, що тьюторство для студентів є цікавим, але мало відомим видом діяльності. Студенти згодні спробувати себе в нової ролі тьютора, навіть незважаючи на те, що вони не до кінця розуміють завдання та обов’язки, що пов’язані з цим видом діяльності. З’ясовано, що соціальна сміливість має прямий взаємозв’язок із психологічною готовністю до тьюторства. Розвиненість мотиваційного та емоційного компонентів психологічної готовності до тьюторства студентської молоді щодо студентів з інвалідністю забезпечують ініціацію цього процесу, динаміку його розгортання та включає, насамперед, соціальну сміливість – активність, готовність до ризику, здатність приймати самостійні рішення, схильність до авантюризму, неординарні рішення.

 

        

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-01