ВІКОВА СПЕЦИФІКА ПЕРЕЖИВАННЯ ДІТЬМИ ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ ПСИХОТРАВМУЮЧИХ ПОДІЙ
DOI:
https://doi.org/10.35619/praprv.v1i19.312Ключові слова:
внутрішньопереміщені особи, діти-переселенці, травматичні події, стрес, психотравма, психотравмуючі ситуаціїАнотація
Стаття присвячена проблемі подолання психотравмуючих наслідків, спричинених військовою агресією на території України. Здійснено аналіз загальної ситуації внутрішніх міграційних процесів в Україні та на Рівненщині зокрема. Окреслено основні напрямки стратегії надання психологічної підтримки внутрішньопереміщеним особам, зокрема дітям, зусиллями викладачів фахових кафедр та студентами Рівненського державного гуманітарного університету. Охарактеризовано сутність психоемоційних проблем внурішньопереміщених осіб – як дітей, так і дорослих. Узагальнено основні причини виникнення стресу у дітей. Проаналізовано особливості переживання дітьми психотравмуючих ситуацій. Описано особливості поведінкових проявів дітей, які пережили травматичний досвід, з урахуванням віку. Автором обґрунтовано необхідність раннього початку реабілітації і своєчасного надання допомоги цій категорії дітей. Визначено основні стратегічні лінії впливу на дітей, що пережили психотравмуючі події