СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ПСИХОЛОГІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Світлана Кушнікова Комунальний заклад вищої освіти "Дніпровська академія неперервної освіти"Дніпропетровської обласної ради" https://orcid.org/0000-0002-6511-0839
  • Мирослава Гасюк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаник https://orcid.org/0000-0002-6277-7726

DOI:

https://doi.org/10.35619/praprv.v1i19.311

Ключові слова:

well-being, psychological well-being, personality, factors, modern teacher, social stability, emotional stability, leadership, creativity

Анотація

В статі робиться спроба висвітлити погляди зарубіжних та вітчизняних вчених на сутність феномену психологічного благополуччя. Авторами також уточнюється зміст поняття «психологічне благополуччя сучасного педагога», яке трактується як стійка психологічна властивість особистості, яка формується в процесі її особистої та професійної життєдіяльності та містить сукупність необхідних ресурсів для можливості реалізації власного потенціалу через систему відносин особистості з іншими людьми, світом, собою

У дослідженні використовувались теоретичні методи: теоретико-методологічний аналіз та систематизація літературних наукових джерел, порівняння й узагальнення даних теоретичних та емпіричних досліджень; емпіричні: тестування за допомогою стандартизованої методики психодіагностики К. Ріфф «Шкали психологічного благополуччя» в адаптації Т. Шевеленкової, П. Фесенко. Дослідження проводилося на базі КЗВО «Дніпровська Академія неперервної освіти», в якому приймали участь викладачі КЗВО «Дніпровська Академія неперервної освіти» та педагоги закладів освіти I-III ступенів Дніпропетровської області. Проведене опитування дало змогу констатувати, що лише 22 % педагогів мають високий рівень психологічного благополуччя, 43 % - середній рівень, та 35 % опитуваних демонструють низький рівень психологічного благополуччя. Тестування виявило, що рівень психологічного благополуччя сучасних педагогів абсолютно не відповідає бажаному, що пояснюється кризовими соціальними процесами. 

Особлива увага приділена опису основних соціально-психологічних чинників психологічного благополуччя сучасного педагога, таких як: соціальна стабільність, соціальний досвід, любов до професійної діяльності, наявність лідерських якостей, креативність, здатність до творчості, наявність життєвої та професійної мети, емоційна стабільність.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30