ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ У ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • Наталя Кошелева Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет" (м. Бахмут) https://orcid.org/0000-0002-0380-3242

DOI:

https://doi.org/10.35619/praprv.v1i18.275

Ключові слова:

залежна поведінка, адикція, інтернет-залежність, підлітки, психодіагностика, психологічна допомога, профілактична програма

Анотація

У статті розглянуто актуальну проблему інтернет-залежної поведінки у підлітків, що набула надзвичайно широкого розповсюдження в наш час. Здійснено аналіз наукових підходів до вивчення проблеми залежної (адиктивної) поведінки та інтернет-залежності як її різновиду в сучасній психологічній літературі. Проаналізовані причини привабливості віртуального середовища порівняно з реальним життям. Охарактеризовано особливості фізичного, психічного і соціального розвитку підлітків, які у випадку фрустрованості важливих життєвих сфер можуть сприяти формуванню інтернет-залежності. Визначено, що основною причиною формування інтернет-залежності підлітків є недостатність спілкування та емоційних контактів у реальному житті, яку вони намагаються компенсувати у віртуальній реальності. Установлено, що наслідками інтернет-залежності підлітків є подальше загострення соціальної ізоляції, дезадаптації і проблем з реальною комунікацією. Проведено емпіричне дослідження рівня інтернет-залежності у підлітків 13-15 років, яке показало, що близько половини обстежених мають певні проблеми з використанням Інтернету, виражені більшою чи меншою мірою. Відзначено необхідність розробки й застосування шкільними психологами відповідних заходів психологічної допомоги, зокрема профілактичних програм попередження інтернет-залежності у підлітків.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-23