ДОСЛІДЖЕННЯ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ: ГЕНДЕРНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35619/praprv.v1i17.249

Ключові слова:

булінг, цькування, освітнє середовище, учасники булінгу, жертва, кривдник, гендерні особливості

Анотація

У статті аналізується проблема булінгу як поширеного та суспільно небезпечного явища, що дедалі частіше супроводжує освітній процес у сучасних закладах освіти і в загальноосвітній школі зокрема. Підкреслено, що дослідження феномену насильства в освітньому середовищі є особливо актуальним у зв’язку з його негативним впливом на розвиток особистості всіх учасників освітнього процесу. Проведено аналіз сучасних зарубіжних та вітчизняних робіт, присвячених проблемі булінгу. Представлено результати емпіричного дослідження булінгу, виявлено найпоширеніші його форми. Визначено місця вчинення булінгу, проведено оцінку безпечності шкільного середовища, виявлено гендерні відмінності у ставленні до явища булінгу та способів його здійснення. Розглянуто стилі поведінки старших школярів у конфлікті. Наголошено на необхідності профілактичної роботи із запобігання булінгу та насильству в школі. Окреслено пріоритетні напрями роботи шкільного психолога; намічено перспективи подальшого дослідження проблеми.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30