РІВЕНЬ СФОРМОВАНОСТІ СТРУКТУРНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
DOI:
https://doi.org/10.35619/praprv.v1i17.245Ключові слова:
emotions, emotional intelligence, EQ, nterpersonal intelligence, adolescence, emotional awareness, managing one's emotions, self-motivation, empathy, recognizing other people's emotions.Анотація
Стаття присвячена висвітленню результатів теоретичного та емпіричного аналізу особливостей розвитку структурних елементів емоційного інтелекту у підлітковому віці, адже це є сенситивний період формування емоційного інтелекту, де особистість вчиться управляти власними емоціями та емоціями інших людей. Вікові особливості підліткового періоду сприяють становленню внутрішньоособистого та міжособистісного емоційного інтелекту у рамках провідної діяльності та соціальної ситуації розвитку підлітка, тому питання гармонійної єдності емоцій та когнітивних процесів є як ніколи актуальним саме у цьому віці. Емоційний інтелект характеризують як сукупність здібностей, які дають можливість особистості усвідомлювати й розуміти як власні емоції, так і емоції інших людей. У підсумку можемо стверджувати, що серед респондентів підліткового віку переважають наступні тенденції: у дівчат здебільшого спостерігається середня емоційна обізнаність, низьке вміння управляти власними емоціями, низька самомотивація, середній рівень емпатії, низький рівень розпізнавання емоцій оточуючих; натомість у хлопців переважно спостерігається низька емоційна обізнаність, низьке вміння керувати власними емоціями, низька самомотивація, низький рівень емпатії, низький рівень розпізнавання емоцій оточуючих.