ТЕНДЕНЦІІ РОЗВИТКУ ФРУСТРАЦІЙНИХ РЕАКЦІЙ СУЧАСНОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • Леся Литвинчук Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.35619/praprv.v1i15.192

Ключові слова:

фрустрація, конструктивна фрустраційна реація, неконструктивна фрустраційна реакція, ситуація перешкоди, освітнє середовище, емоційні прояви

Анотація

У статті розглядається проблема розвитку фрустраційних реакцій сучасної молоді. З’ясовано, що проблема експлікації та категоріальної визначеності феномену фрустрації знаходиться у сфері вивчення науковців різних профілів доволі давно, але у сучасних соціокультурних умовах вона набула нового ступеню актуальності. У ході проведеного нами теоретичного аналізу було з’ясовано, що фрустраційна реакція це відповідь індивіда на виникаючі непереборні перепони, що блокують діяльність на шляху до досягнення мети, супроводжуються низкою емоційних проявів. Метою вивчення фрустраційних реакцій та станів було здійснено поширеними у психологічній практиці емпіричними методами, такими як спостереження, бесіда, анкетування, які дали можливість скласти загальну картину фрустрованості у освітньому процесі. Основними критеріями зовнішнього аналізу реакцій на фрустраційні ситуації були: прояви агресії, рухова активність, апатія, фіксація, утеча тощо. Наявність вищезазначених поведінкових показників стала прикладами зовнішнього виразу неконструктивності фрустраційного реагування досліджуваних. В результаті більш детального аналізу було встановлено, що подібні форми поведінки властиві саме тій молоді, яку було віднесено нами до групи із переважанням неконструктивних реакцій фрустраційного реагування. Результатати проективної методики Розенцвейга спрямованої на дослідження фрустраційних реакцій молоді дають можливість констатувати, що спрямованість реагування досліджуваних має ієрархічну складову отриманих показників. В ієрархії спрямованості реакцій домінують зовнішні прояви реагування, внутрішньої спрямованості на не спрямоване.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-02