ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК СТИЛІВ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ТА ЇХ ГЕНДЕРНИХ УЯВЛЕНЬ

Автор(и)

  • Діана Синюк Брестський державний університет імені О. С. Пушкіна

DOI:

https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi14.170

Ключові слова:

гендерна ідентичність, гендерні уявлення, гендерна соціалізація, андрогінність, маскулінність, фемінність, психологічна стать, стилі сімейного виховання

Анотація

У статті обговорюється роль сім’ї у формуванні гендерних уявлень
старшокласників. Визначено, що гендерні уявлення - це обумовлені соціумом поняття, погляди,
твердження і міркування щодо розподілу ролей і статусних позицій чоловіків і жінок в
суспільстві. Доводиться, що у юнаків та дівчат, які брали участь в дослідженні, переважають
особи з андрогінним типом особистості, оскільки маскулінні і фемінні риси у них представлені
гармонійно та взаємоузгоджено. Визначено, що у більшості старшокласників виявлені егалітарні
гендерні уявлення, а у їхніх батьків - традиційні.
Емпірично доведено, що для старшокласників, батьки яких використовують
авторитетний стиль виховання, типовими є егалітарні гендерні уявлення. Старшокласники,
батьки яких використовують авторитарний і індиферентний стилі виховання, переважно,
характеризуються традиційними або невизначеними гендерними уявленнями. Встановлено, що
чим прогресивніші гендерні уявлення батьків, тим більш гармонійним стилям сімейного виховання
вони віддають перевагу.
Отримані дані можуть використовуватися педагогами-психологами установ освіти в
діагностичних, прогностичних і розвиваючих цілях.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-01