ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ СИСТЕМИ ОСВІТИ ДО УМОВ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Роман Павелків Рівненський державний гуманітарний університет
  • Лариса Кулакова Рівненський державний гуманітарний університет
  • Руслан Кулаков Рівненський державний гуманітарний університет

DOI:

https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi14.169

Ключові слова:

психологічна служба, система освіти, адаптація, професійна адаптація, психолог-початківець, професійна діяльність, первинна адаптація, вторинна адаптація

Анотація

У статті висвітлюється проблема діяльності психологічної служби системи освіти на сучасному етапі реформування освітньої галузі. Аналізується специфіка діяльності фахівців психологічної служби навчального закладу. У статті систематизовано фахові та особистісні показники професійної компетентності практичного психолога системи освіти. Охарактеризовано роль працівників психологічної служби у період змін та впровадження інновацій у систему освіти. Визначено основні детермінанти забезпечення ефективності координації психологічної служби та інших служб навчального закладу. Автором визначено коло проблем, що чекають молодого психолога-початківця. Охарактеризовано основні етапи та стадії процесу адаптації випускника закладу вищої освіти до умов професійної діяльності у закладах освіти, а також основні професійні недоліки у роботі молодих спеціалістів. Визначено структурно-функціональні складові процесу адаптації працівників психологічної служби. Здійснено аналіз головних умов ефективної професійної адаптації молодих психологів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-01