ВПЛИВ МЕДІА НА СОЦІАЛІЗАЦІЮ СУЧАСНОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • Олена Немеш Рівненський державний гуманітарний університет

DOI:

https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi14.166

Ключові слова:

медіа, медіасоціалізація, кіберсоціалізація, медіаповедінка, молодь, інтернет-аддикція, кібер-буллінг, медіакультура, медіаграмотність

Анотація

У статті аналізується соціалізуючий вплив сучасних медіа на молодь, його позитивні та негативні наслідки. Розглядається медіаповедінка молоді як система дій особистості в медіапросторі, яка включає різноманітні форми медіаспоживання та медіавиробництва, що зумовлюються її медіавподобаннями і спрямовуються на задоволення комунікативних, інформаційних, когнітивних, культурних, рекреаційних та інших потреб. Визначаються особливості формування особистості сучасної молодої людини як представника «цифрового покоління». Особлива увага приділяється новим медіа, зокрема Інтернету, та тим можливостям, які він надає молоді для задоволення її потреб. Аналізується феномен інтернет-аддикції, його типи, прояви та ризики. Акцентується роль сім’ї як традиційного інституту соціалізації у формуванні медіаповедінки молоді.

Констатується, що медіасоціалізація, з одного боку, є соціалізацією, яка відбувається за активного втручання аудіовізуальних медіа, а з другого – є вимушеною самосоціалізацією, яка здійснюється в умовах недостатньої участі у житті й соціалізації дітей їх соціалізаційного оточення, передусім близьких і значущих дорослих. Формулюється висновок про необхідність формування медіакультури особистості, що визначається як готовність та підготовленість людини до ефективної взаємодії з медіа, як спосіб поводження в інформаційному середовищі, що забезпечує мінімізацію ризиків медіавпливу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-01