НАЦІОНАЛЬНА ІДЕНТИЧНІСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ У ВОЄННИЙ ЧАС
DOI:
https://doi.org/10.35619/praprv.v1i18.299Ключові слова:
національна ідентичність, позитивність, чіткість, студент, заклад вищої освітиАнотація
Позитивність і чіткість національної ідентичності українських студентів вітчизняних закладів вищої освіти є важливим підґрунтям стабільності нашої нації. Мета статті – експериментально дослідити національну ідентичність українських студентів вітчизняних закладів вищої освіти в воєнний час, порівняно з довоєнним часом. В експериментальному дослідженні використано модифіковану методику оцінки позитивності й невизначеності етнічної ідентичності. Експериментально визначено, що в довоєнний і воєнний час найбільшу кількість студентів вирізняє високий рівень позитивності національної ідентичності, значно меншу – середній і найменшу – низький. Відмінності кількісних даних на всіх рівнях статистично значущі, що підтверджує суттєве зростання позитивності національної ідентичності досліджуваних у воєнний час. Студенти з високим і середнім рівнями презентують національну гідність і самоповагу в багатьох ситуаціях міжнаціональних взаємодій. Студентам із низьким рівнем не властива сильна прихильність до своєї нації.
Також виявлено, що в довоєнний і воєнний час найбільшу кількість українських студентів вітчизняних закладів вищої освіти вирізняє високий рівень чіткості національної ідентичності, значно меншу – середній і найменшу – низький. Відмінності між кількісними даними на всіх рівнях є статистично незначущими, що засвідчує відсутність суттєвих змін чіткості національної ідентичності досліджуваних у воєнний час. Студенти з високим і середнім рівнями абсолютно або частково згідні з тим, що вони усвідомлюють власне національне походження і визначають свою національну належність у міжнаціональних взаємодіях. Студенти з низьким рівнем не завжди усвідомлюють власне національне походження і визначають свою національну належність у міжнаціональних взаємодіях.