ОСОБЛИВОСТІ ЕМПАТІЇ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • О. М. Ічанська Національнальний авіаційний університет
  • О. В. Гірчук Національнальний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi12.53

Ключові слова:

емпатія, параметри емпатії, раціональний канал, емоційний канал, інтуїтивний канал, установки, що сприяють емпатїі, ідентифікація в емпатії, рівень емптії

Анотація

У статті представлені результати дослідження емпатії  студентів-психологів   різних курсів навчання. Для  першокурсників характерні наступні особливості: низькі показники  усіх параметрів емпатії, за винятком ідентифікації в емпатії. Вони лише  ситуативно  здатні бачити поведінку партнерів, не здатні  діяти в умовах браку об'єктивної інформації про них,  мають активні  установки, що перешкоджають емпатії, часто намагаються уникати особистих контактів, що  ускладнює функціонування всіх емпатичних каналів. Низькі показники у студентів 3 курсу домінують лише у трьох параметрів емпатії: емоційний канал, інтуїтивний канал, установки, що сприяють емпатії.  Третьокурсники відрізняються стійкістістю   середніх показників  за усіма параметрами емпатії, а також  високого рівня раціонального каналу емпатії. Порівняння  рівневих показників дозволяє виявити  значну представленість у першокурсників показників низького рівня емпатії, яка у студентів-психологів 3-го  курсу  дещо зменшується, але має достатньо виражений прояв. Дуже низькі показники емпатії не притаманні вибірці ні в цілому, ні окремо для кожного з курсів навчання. Значимо вищі у третьокурсників показники тільки двох параметрів емпатії: «раціональний канал емпатії» та «установки, які сприяють емпатії». Отримані результати  демонструють  хоч і позитивні, але доволі повільні зміни, оскільки у третьокурсників за більшістю параметрів емпатії домінують середні  або низькі показники емпатії.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-03